Skiplink: Przejdź do treści
Menu dostępności zamknij
BIP
E-URZĄD

PROGRAM „DOBRY START” BĘDZIE REALIZOWAŁ ZUS

Od 1 lipca 2021 r. świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu “Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r., wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez:

1. portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS;

2. portal Emp@tia;

3. serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe, które zostanie podane we wniosku. Decyzje oraz zawiadomienia, które dotyczą świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.

Rodzice, którzy będą chcieli złożyć wniosek o świadczenie 300+ (w placówkach ZUS lub podczas dyżuru ZUS w innej instytucji), muszą pamiętać o: dowodzie osobistym, numerze PESEL dziecka,numerze telefonu komórkowego,adresie mailowym,orzeczeniu o niepełnosprawności, jeśli dziecko jest osobą niepełnosprawną i kontynuuje naukę po ukończeniu 20 roku życia,nazwie i adresie szkoły, do której dziecko uczęszcza, numerze rachunku bankowego, na które zostanie wypłacone świadczenie.
Ważne strony internetowe:

https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start – informacja dot. świadczenia 300+

https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start/dyzury-dobry-start – aktualny wykaz dyżurów pracowników ZUS w innych instytucjach.